Politică/Administrație

ANR supraveghează traficul maritim cu radare de ultimă generație

Două radare de ultimă generație, unul cu funcție principală și altul cu funcție de rezervă, sunt amplasate astăzi pe clădirea Autorității Navale Române. Lucrarea va dura 48 de ore, iar în perioada imediat următoare va  fi instalat și soft-ul ce va permite operaționalizarea celor două echipamente ce vor ajuta la supravegherea traficului maritim. Un alt radar a fost deja poziționat în zona Midia, iar zilele următoare și zona Agigea va dispune de un echipament de același tip.  Cele 4 radare, care sunt model Solid State fără magneton, vor ajuta la monitorizarea traficului maritim și vor permite detecția și urmărirea navelor pe o raza de minim 12 mile marine. Nu doar distanța de operare este singurul element important, ci și imaginea de o calitate și claritate superioară pe care aceste radare o vor putea transmite este un criteriu esențial pentru coordonarea traficului maritim.

Echipamentele au fost achiziționate prin proiectul “Sistem de informare și management al traficului maritim costier RO-VTMIS”. În cadrul aceluiași program cu finanțare europeană, ANR  beneficiază și de echipamentele de comunicație VHF care sunt instalate în toate locațiile proiectului și anume Constanța,  Mangalia, Agigea, Midia, Gura Portiței, Mahmudia, Sulina și Sf. Gheorghe. Cu ajutorul acestora, Centrul Maritim de Coordonare și Căpităniile de Port vor putea lua legătura cu navele aflate la o distanță de pâna la 30 de mile de coastă. Totodată, vor putea fi preluate apelurile de primejdie, stațiile fiind echipate cu transceiver (emisie/recepție) cu apel selectiv numeric. Este asigurată veghea în zona A1 conform reglementările IMO.

 În următoarea etapă a proiectului vor fi livrate și celelalte componente de comunicație ce vor face ca sistemul costier să devină unul modern și extrem de eficient din punct de vedere al monitorizării traficului maritim. Vorbim despre senzorii meteo pentru cunoașterea cât mai exactă a situației meteorologice din zonele de interes maxim, camerele video (CCTV), modulul de SAR-POLUARE care are atât o componentă de căutare și salvare cât și una de răspuns în cazul unei poluări, cât și despre restul echipamentelor prevăzute în proiect.

Proiectul “Sistem de informare și management al traficului maritim costier RO-VTMIS” este cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, Axa Prioritară 2/2,5 “Creșterea gradului de siguranță și securitate pe toate modurile de transport și reducerea impactului transporturilor asupra mediului”.

În domeniul siguranței vieții omenești pe mare și a protecției mediului marin, la nivelul statelor membre UE care au porturi maritime, acolo unde traficul navelor maritime impune, s-a hotărât crearea unui sistem de management al traficului navelor. Acest sistem trebuie să mențină condiții de siguranță pentru navă și echipaj, condiții de protecție pentru porturi, infrastructura acestora, a apelor naționale și a zonei costiere.

 Valoarea totală a proiectului este de 32.672.955,34 lei din care:

· FEDR 27.755.828,05 lei

· ANR 4.898.087,29 lei

Perioada de implementare:19.09.2022- 31.12.2023

Proiectul este conform cu principiile orizontale ale Uniunii Europene.

Proiect cofinanțat din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, precizează comunicatul ANR.

G.D.

Lasă un răspuns