Poliția din Măcin sub lupa opiniei publice

                Studiul sociologic realizat de Market Info Surveys scoate la lumină percepția locuitorilor orașului Măcin cu privire la instituția Poliției orașului Măcin.

                Barometrul de opinie este direcționat de indicatori precum încrederea, gradul de mulțumire față de activitatea oamenilor legii, competența și performanța, abilitatea de prevenire și combatere a infracțiunilor, impactul psihologic asupra cetățenilor, dificultățile cu care se confrunta instituția, dar și repere de informare a populației.

                Imaginea generală asupra Poliției orașului Măcin este, în linii mari, una îngrijorătoare: 1 din 5 respondenți declara multă și foarte multă încredere în Poliție, in corelație directă cu percepția asupra activității polițienești, unde 17% se declară mulțumiți și foarte mulțumiți. O treime dintre subiecți se plasează față de Poliție, în zona gri.

                Opiniile despre competența și performanța Poliției, arată că acestea sunt percepute ca fiind în mare măsură nesatisfăcătoare, ceea ce traduce faptul că abilitatea instituției de a preveni și combate infracționalitatea, este apreciată mai degrabă în mod negativ, aproape doua treimi dintre respondenți.

                65,5% afirmă că emoțiile pe care le experimentează atunci când se gândesc la Poliție sunt negative, referindu-se la dispreț, iritare, dezaprobare, dezgust, de aici rezultând că stresul emoțional asociat uniformei statului, este o caracteristică a sferei publice. În opoziție, doar 19% au tonus emoțional pozitiv – admirație, optimism, bucurie, seninătate – care să rezulte din sentimentul de siguranță și confort psihologic. 15,5% nu au opinii pe subiect.

Studiu Poliția Măcin, aprilie 2021

                Din statistica răspunsurilor reiese că problemele cu care se confruntă Poliția din Măcin sunt nivelul profesional scăzut , lipsa de încredere și respect din partea populației la care se adaugă și corupția la nivelul instituției, pentru jumătate dintre subiecți. Valori mai mici, dar nu de neglijat, înregistrează personal insuficient, aplicarea greșită a legilor și nivel educațional scăzut, în percepția a o treime dintre subiecți.

                Predilecția cetățenilor pentru informare vizează activitatea, modul de prevenire și combatere a infracțiunilor, modul prin care aceștia pot coopera cu Poliția, rezultatele cu privire la ordinea și protecția publică. Atât modul de protecție personală  cât și al locuințelor prezintă interes pentru mai puțin de o treime dintre localnici.

                Rezultatele studiului provin dintr-un cadru palpabil și se corelează cu o serie de variabile calitative care generează disconfort în rândul locuitorilor. Cultura în care Poliția acționează și reacționează în sensul prerogativelor de serviciu trebuie să suporte modificări de abordare sau, mai bine zis, de interacțiune între autorități și societate.

Sociolog, Cristian Coicheci

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *