În prim-planReporter pe terenTurism

Remorchere AFDJ Galați distrug pontoane și bărci în Portul Tulcea

Apa mare din acest an, record istoric la această dată – atât prin nivel cât și prin întinderea temporală, impune asistența cargourilor ce trec pe Dunăre. Aceasta se realizează cu ajutorul remocherelor proprietatea Regia Autonomă „Administrația Fluvială a Dunării de Jos” Galați, care au rolul de a împinge departe de linia pontoanelor și a falezei eventualele nave maritime deviate de la curs.

Dar lucrurile au și o altă față. Apropierea de pontoane a unei nave cu un deplasament imens și motoare de 5000 de cai putere generează valuri uriașe, ce pot ajunge la 2 metri, care sunt amplificate de curentul apei direct proporțional cu nivelul acesteia. Într-o țopăială continuă generată de traficul naval intens datorat războiului din țara vecină, pontoane, bărci și bărcuțe dansează cât e ziua de mare pe valurile acestor remorchere.

La solicitarea mai multor proprietari de pontoane și ambarcațiuni exasperați deja, Fundația la Porțile Deltei a trimis o sesizare, prin email, către AFDJ Galați, din care cităm: „…vă rugăm să ne explicați ce măsuri ați luat ca să nu afectați bunurile proprietate privată și publică aflate în Portul Tulcea, ce măsuri ați luat pentru limitarea riscului de accident și de navigație, deoarece majoritatea posesorilor de bărci încearcă să țină ambarcațiunile pe valurile de 2 metri provocate de nava dvs., cu riscul de a se accidenta grav?

Cine vă dă dreptul să puneți în pericol zeci de ambarcațiuni aflate în zona acestui port, cu atât mai mult cu cât înțelegem că ați fost deja atenționați cu privire la aceste lucruri? Cum despăgubiți proprietarii acestor bunuri afectate din culpa dumneavoastră?

Din cercetările noastre înțelegem că la sesizarea anterioară s-a invocat interesul național în numele căruia remorcherele dvs. – Farul, în cauză; escortează cargourile de pe Dunăre. Vă rugăm ne arătați, indubitabil, care este acest interes în legătură cu modalitatea în care înțelegeți să gestionați această problemă, să indicați actul normativ în respectiv din care să reiasă legătura de cauzalitate dintre manevrele navei dumneavoastră și acest interes, în disprețul față de integritatea bunurilor altora și de siguranța portuară, chiar dacă aveți obligativitatea asistenței la o cotă de peste 300 cm.”

Așteptăm cu interes răspunsul la aceste întrebări legitime și firești, dar și o poziție publică a acestei regii.

Ovidiu Ghionu

Lasă un răspuns